Workshop Van onderscheidend vermogen, naar toegevoegde waarde

Op 23 februari 2017 geef ik op het Netwerkplein van de Makro Nieuwegein  een workshop over hoe je jouw onderscheidend  vermogen zichtbaar kunt maken en wat het belang is voor de toekomst van jouw bedrijf.

De workshop

We kennen allemaal KODAK nog wel. Dat bedrijf dat voor haar fotografische producten het ‘KODAK moment’ heeft bedacht. Toen stond het voor die mooie momenten in je leven die je graag wil blijven herinneren d.m.v. een foto. Inmiddels staat het Kodak-moment voor het moment dat een mooi bedrijf verloren gaat, omdat ze vergeten waren wat belangrijk is voor hun klanten.

Helaas komt dit ook bij MKB bedrijven voor. Vaak richten zij zich uitsluitend op hun product en vergeten op welke manier dit product (of dienst) nog relevant is voor hun klanten en potentiële klanten.

Hoe kun je dit voorkomen?

Hoe laat je meer zien wat jou anders, beter maakt, dan de rest. Met andere woorden ‘hoe laat je jouw onderscheidend vermogen voor je werken’. Het onderscheidend vermogen zit vrijwel nooit in het product alleen, maar vooral in het merk. Door jouw merk goed te positioneren en in te zetten voor jouw bedrijf, kun je jouw Kodak-moment voorkomen.

Tijdens de presentatie/workshop laat ik je aan de hand van eenvoudige modellen zien hoe je jouw onderscheidend vermogen zichtbaar kan maken en jouw (potentiële) waarde kunt ‘berekenen’.

Wanneer en waar

Makro  Nieuwegein (Click voor locatie)
Aanmelden